Przychodnia Novet - Weterynarz Wrocław

Operacja zerwanego więzadła krzyżowego metodą TTA Rapid

Urazy ortopedyczne najczęściej dotyczą psów, charakteryzujących się dużą masą ciała. Jednak coraz częściej można obserwować zwyrodnienia stawów u psów miniaturowych rozmiarów. Powrót do pełnej sprawności, zlikwidowanie uczucia bólu oraz popraw komfortu życia psa jest możliwa, dzięki innowacyjnej metodzie operacyjnej TTA Rapid.

Czym objawia się zerwane więzadło krzyżowe przednie u psa?

Więzadło krzyżowe przednie znajduje się wewnątrz stawu kolanowego u psa i pełni w nim najważniejszą funkcję. Więzadło to utrzymuje wszystkie, występujące w kolanie, tkanki oraz stabilizuje pozycję kości. Zerwanie więzadła krzyżowego występuje głównie u starszych psów, ras średnich i dużych. Kontuzja, która nie zostanie szybko zdiagnozowana, może prowadzić do zwyrodnienia łąkotki i innych chorób kości i stawów u psa. Warto obserwować zachowanie psa i sposób, w jaki się porusza, a wszelkie nieprawidłowości należy szybko zgłosić lekarzowi weterynarii. Na szczęście występują operacyjne metody leczenia zerwanego więzadła krzyżowego przedniego u psa, takie jak TTA Rapid. Farmakologia i fizjoterapia nie pozbędą się problemu całkowicie, dlatego tak ważne jest poddanie psa zabiegowi.

Jak rozpoznać, że pies ma zerwane więzadło krzyżowe przednie?

Wszelkie zmiany w zachowaniu twojego psa powinny być oznaką problemów zdrowia psychicznego bądź fizycznego. Zerwane więzadło krzyżowe przednie w stawie kolanowym można podejrzewać, gdy pies nie podejmuje chętnie codziennych aktywności, takich jak spacer i zabawa. Może to być wywołane bólem, który towarzyszy chodzeniu. Kości (piszczelowa i udowa) zmieniają swoje położenie z każdym ruchem kończyny, powoduje ocieranie się o tkankę chrzęstną. Taki stan przekłada się na dolegliwości bólowe oraz kulawiznę u psa. Podczas spacerów z psem, zwróć uwagę czy podczas chodzenia, oszczędza nogę, nie staje na niej lub jest ostrożny. Wszelkie dźwięki, przypominające chrupanie, które pochodzą z kolana zwierzęcia, również mogą świadczyć o zerwaniu więzadła krzyżowego przedniego u twojego psa.

Operacyjna metoda TTA Rapid w leczeniu stawu kolanowego psa

Metoda TTA Rapid polega na zmianie położenia kości piszczelowej tak, aby nie przemieszczała się podczas ruchu kończyny. Zabieg TTA Rapid polega na założeniu tytanowej klatki, która wspomaga odpowiedni rozkład sił w stawie kolanowym. Zabieg nie wymaga ponownych operacji, ponieważ klatka zostaje umieszczona na stałe. Czas wykonania zabiegu TTA Rapid jest krótki i nie obciąża organizmu psa, przez co szybko może wrócić do pełni zdrowia. TTA Rapid nie wywołuje powikłań po zabiegu, ponieważ tytanowa płytka jest z lekkiego i trwałego materiału, który nie powinien uczulać. Koszt operacji, która zostanie przeprowadzona z wykorzystaniem metody TTA Rapid wynosi około 2-4 tysiące złotych. Pies po wybudzeniu może od razu wrócić do domu. Istotną rolę odgrywa również rekonwalescencja, podawanie leków oraz fizjoterapia, żeby pies mógł odzyskać sprawność.